torsdag 11 februari 2021

Caféet som aldrig sover

 

Hannah och Mona är bästa vänner och de bor tillsammans och båda jobbar på Stellas Café, som är ett ställe där man kan äta en bit mat dygnet runt. Jobbet är ett sätt att för dem att finansiera drömmarna om en karriär inom musik eller dans. Vi får följa Hannah och Mona under ett dygn när de arbetar med att servera gästerna och reflekterar över sin vänskap. Det är också ett dygn där deras vänskap sätts på prov och allt kommer att förändras.

Caféet som aldrig sover av Libby Page är en bok som jag blivit tipsad om på Instagram. När jag lånade hem boken behövde jag läsa en lättsammare historia för att väga upp de tyngre böckerna som jag läst den senaste tiden. Tyvärr gillade jag inte boken särskilt mycket och jag känner inte att bryr mig om de olika karaktärerna särskilt mycket och de långa partierna där både Hannah och Mona tänker på olika minnen är lite väl många och långa. För att ärlig så funderar jag mest på hur det går till att driva ett café som är öppet dygnet runt på vad som verkar vara fyra servitriser och två kockar.

Inga kommentarer: