lördag 15 september 2012

Ibland har man tur

Ibland är det tur att det som är skräp för vissa kan göra andra glada, i det här fallet mig. Då ingen tydligen var intresserad av Elif Batumans Besatta så hamnade den hos mig. Eftersom beskrivningen innan var att det var en bok om något ryskt, så blev det en positiv överraskning när det visade vara en bok som jag funderat på att läsa.

Annars så har det inte blivit särskilt mycket läst eller bloggat den senaste veckan eftersom jag dras med en seg förkylning som bytt ut min hjärna mot bomull, vilket gör att jag haft svårt att hänga med i de enklaste progammen på dag-tv. Eftersom jag börjar piggna till så smått så hoppas jag kunna läsa vidare i Leena Letholainens nya Var är alla flickor nu?. Då rösten är helt borta för tillfället (den försvann efter en middag med släkten för att fira pappas födelsedag) så kommer jag i alla fall inte att kunna umgås med någon.

Inga kommentarer: