måndag 25 augusti 2014

Sigtuna Litteraturfestival

I helgen som var besökte jag Sigtuna Litteraturfestival som avslutning på min veckolånga semesterresa (så här när de flesta börjar prata om hösten och vädret lämnat en del övrigt att önska). Det var mitt första besök på festivalen och det kan mycket väl tänkas att det inte är mitt sista. När jag på förhand suttit och läst programmet för att försöka få ut så mycket som möjligt av de två dagarna så har jag konstaterat att det vore bra om man kan vara på flera ställen samtidigt samt att lunch är överflödigt. Det blev två väldigt trevliga dagar med en rundvandring i Sigtuna (inklusive en rejäl regnskur), flera intressanta författarsamtal, en mycket god och trevlig middag med delar av Breakfast Book Club och en bokfrukost med Majgull Axelsson om hennes brillianta roman Jag heter inte Miriam. Det akutaste behovet av att vilja vara på två platser samtidigt löste sig genom att den ena programpunkten filmades och finns att se i efterhand på nätet.

Richard Ford fyllde hela Mariakyrkan på lördagen

Erlend Loe var roligt och intressant att lyssna på både under den nordiska författarpanelen och under sin egen programpunkt

I väntan på Majgull Axelsson

Så klart var vi tvungna att ta en gruppbild med Majgull

I Sigtuna finns det även en bokkiosk

och mysiga fiket Tant Brun med bordsservering

Inga kommentarer: