tisdag 30 december 2014

Årets bästa böcker 2014

Så här när året börjar närma sig sitt slut så har det blivit dags att göra en sammanställning över vilka böcker som varit de bästa under året. Här kommer listan över de som jag tycker har varit årets tio bästa böcker, listade utan inbördes ordning.

Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
Liv till varje pris av Kristina Sandberg
Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
En av oss av Åsne Seierstad
När kejsaren var gudomlig av Julie Otsuka
Stål av Silvia Avallone
Till flickorna i sjön av Elin Olofsson
Knud, den store av Hanne-Vibeke Holst
Härgring 38 av Kjell Westö
Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg

3 kommentarer:

Lena sa...

Stål var bland de bättre böckerna jag läste förra året.

Monika sa...

Stål har jag faktiskt stående oläst, får kanske se till att läsa den då :)

Lotten sa...

Många bra böcker där! Min pappa Ann-Christine och När kejsaren var gudomlig skulle jag gärna läsa.