söndag 13 oktober 2019

PS från Paris


Mia är skådespelerska och på den vita duken spelar hon rollen som förälskad kvinna på ett lysande sätt. I verkligheten har hon fått nog av sin otrogne filmstjärna till man och är i akut behov av en paus. Mia tar sin tillflykt till Paris för att sova på sin kompis Daisys soffa, jobba på hennes restaurang i Montmartre och gömma sig bakom en ny frisyr. Paul är en amerikansk författare som i panik lämnade San Fransisco för Paris efter att hans debutroman blev en bästsäljare. När hans bästa vän kommer på besök lurar han iväg Paul på en dejt med Mia, vilket blir komplicerat eftersom ingen av dem egentligen vill bli kär.

PS från Paris av den franske författaren Marc Levy är en av höstens böcker från Sekwa och det är en lite annorlunda romantisk berättelse där ingen av huvudkaraktärerna vill hitta kärleken. Levy har ett lite annorlunda sätt skriva på som jag inte riktigt vet om jag gillar. PS från Paris är en bok som jag känner borde passa mig, men det är någonting med den som gör att jag inte dras in i berättelsen som jag borde.

Inga kommentarer: