lördag 3 juli 2021

En sång för dig

 

För att kunna uppfylla sin pappas sista önskan beger sig Thomas ut på en resa över Atlanten, med pappans aska nedsmugglad i handbagaget. Väl framme i San Francisco har han bara tre dagar på sig för att utföra uppdraget. Det visar sig snart att resan bjuder på flera överraskningar, som pappans hemliga kärlek Camille, och det hela blir alltmer komplicerat.

En sång för dig är den tredje av Marc Levys romaner som kommer på svenska, och det är den tredje som jag läser. En sak som jag inte hade väntat mig av en berättelse om en man som ska uppfylla sin döda pappas sista önskan, var att jag skulle sitta och småskratta för mig själv under nästan hela läsningen. Det här är en riktigt pärla som både är rolig, charmig och tänkvärd. Det är en bok som jag verkligen rekommenderar till alla som vill läsa en underbar liten bok.

Inga kommentarer: