torsdag 8 juni 2023

Min lyckliga plats

 

Harriet och Wyn är det perfekta paret som har varit tillsammans sedan college, eller de var det tills för sex månader sedan när de gjorde slut. Problemet är att ingen i deras omgivning vet att de gjort slut. När det är dags för kompisgängets årliga vecka i Maine tvingas Harriet och Wyn att dela sovrum, samtidigt som de försöker hålla skenet uppe. Då stugan är till salu är det gängets sista vecka där och det är slutet på en era.
 
Min lyckliga plats är den senaste romanen av den amerikanska författaren Emily Henry, som blivit en av mina favoriter de senaste åren. Jag hade väldigt höga förväntningar på boken eftersom jag fullkomligen älskade hennes förra bok, Bokälskare, och tyvärr lever inte den här boken upp till mina höga förväntningar. Det trots det inte en dålig bok, även om slutet kanske är lite väl uppenbart.

Inga kommentarer: