lördag 1 juli 2023

Juni - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juni, en månad som inleddes med en vecka hemma i Östersund och som avslutades med min första semestervecka. Däremellan har sommaren verkligen kommit till Malmö, jag har jobbat och även hunnit med att vara sjuk i en vecka. Trots allt detta har jag ändå hunnit läsa några böcker, även om det varit övervägande lättlästa feelgoodberättelser. Dock har jag även läst om en läskig sjöjungfru, läst om Främlingen av Albert Camus och läst lite dikter av Harry Martinson.
 
Min lyckliga plats av Emily Henry
I södra Norrland väntas regn av Cecilia Klang
Dikter 1958-1973 av Harry Martinson
Kärlek i fem akter av Daniela Krien
Utloggad av Lilly Emme
Medan livet pågår av Jenny Fagerlund
Sommaren 1985 av John Ajvide Lindqvist
Främlingen av Albert Camus
Männen av Sandra Newman
 
Antal lästa böcker: 9
Antal pappersböcker: 8
Antal e-böcker: 1
Antal böcker utgivna 2023: 5
Antal på originalspråk: 5
Antal böcker lästa på svenska: 9
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 0
Antal klassiker: 2
Antal faktaböcker: 0
Antal poesi: 1
Antal noveller: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 6
Antal manliga författare: 3
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 1
Antal böcker lånade på biblioteket: 2
Antal köpta böcker: 4
Antal böcker övrigt: 2
 
Antal länder: 4 (Sverige, USA, Tyskland, Algeriet)
 
 

Inga kommentarer: