lördag 24 september 2011

Kakbak

Ända sedan jag bakade äppel- och kanelmuffins med smultopping förra veckan har jag varit sugen på äppelsmulpaj men har inte velat göra någon eftersom jag inte velat äta en hel paj själv. Sedan kom jag på att jag har en liten form som jag kan göra en liten paj i. God blev den i alla fall med lite vanlijsås till.
Eftersom jag kännt mig inspirerad till kakbakning den sista tiden så har jag även provat ett nytt kladdkaksrecept med chili. Dessvärre blev kladdkakan inte särskilt kladdig utan ganska torr istället. Dock blev det en bra balans mellan chokladen och chilin, lite smak men inte för mycket hätta, trots att jag tog en hel chili istället för en halv som receptet sa. Mina arbetskamrater klagade dock inte när de blev bjudna, men vem klagar när man blir bjuden på kakor.

Inga kommentarer: