måndag 10 oktober 2011

Dubbelt upp

Det är inte alla dagar som det väntar en bok av en nobelpristagare när man kommer hem. Ännu ovanligare är det att det väntar böcker av två nobelpristager när man kommer hem, särskilt när de blivit beställda olika dagar och helt oberoende av varandra. Selma Lagerlöfs Gösta Berlings saga beställde jag för att kunna hänga med i P1s bokcirkel, även om jag var lite sen med att ta reda på vilken bok som det bokcirklas om den här gången så den har redan börjat. Men som tur är så läggs alla samtal ut på P1s hemsida så man kan lyssna i efterhand på.
Så fort Peter Englund berättade att Tomas Tranströmer är årets nobelpristagare så kände jag ett omedelbart behov av att äga ett eget exemplar av Dikter och prosa 1954-2004 och eftersom jag skickade min beställning cirka 13,03 via Adlibris app i telefonen så fanns det exemplar kvar så att jag slapp vänta till november. Det är både bra och lite farligt att kunna beställa böcker via telefonen med en knapptryckning.

Inga kommentarer: