lördag 7 april 2012

Nöff nöff Benny

Jag har under en tid funderat på att utöka mitt bestånd av barnböcker med någon bok som är utgiven efter 1981 för att läsa när min systerdotter på 2,5 år kommer på besök. Efter att ha letat lite grand så hittade jag nyligen Nöff nöff Benny, fast efter att ha läst den för barnet ifråga så är jag inte helt säker på om det var jag eller hon som gillade den bäst. Efteråt ville hon i alla fall höra En dåres försvarstal (hon tycker om att höra långa berättelser när det är dags att sova middag) och vi hann med förvånansvärt många sidor innan hon somnade. Sedan hann vi även med favoriterna klassikern Nalle, Lilla spöket Laban får en lillasyster, min hatbok Totte är liten och skulle precis börja på Den underbara pumpan när det var dags för henne att åka hem. Det är underbart att nästa generation redan är en bokälskare.

Inga kommentarer: