tisdag 1 maj 2012

Back in town

 Jag har nu återvänt till civilisationen efter att ha tillbringat en långhelg i stugan. I vanlig ordning så har jag tillbringat många timmar i den här läshörnan. Det blev inte så jättemycket läst den här gången, vilket beror på att jag håller på med Lev Tolstojs Anna Karenina som dels är väldigt tjock (879 sidor) och som tar tid att läsa. Jag har inte bara hunnit med att läsa, det har även blivit ett duschbesök på station (ett bra alternativ till diverse hinkar och baljor i ett hus utan dusch), besök på den lokala chokladfabriken, spelande av sällskapsspel och funderingar om jag skulle kratta de torra och snöfria delarna av tomten (tråkigt väder och det faktum att jag tycker att krattning är tråkigt satte stopp för det).

I vanlig ordning så kom det bästa vädret idag när det var dags att åka hem igen. Det var i alla fall tillräckligt varmt i solen för att sitta ute och äta frukost i sällskap med Anna Karenina. Det är inte fel att ibland kunna äta frukost med utsikt över sjö och fjäll (bilarna på E14 får man försöka ignorera).

Inga kommentarer: