torsdag 21 juni 2012

Den minimala bokpackningen

När jag skulle packa för midsommar i fjällen så tänkte jag ta med mig en chockerande minimal bokpackning eftersom vi kommer att vara ganska många på i en liten stuga. Som mest blir vi 5 vuxna och A, nästan tre, på 30 kvadrat med fritidshusstandard anno 1966 (inklusive madrasser från 1960-talet). Vanligtvis brukar stugan vara ett paradis för läsning, men något säger mig att läsron inte kommer att infinna sig den här gången, så jag får satsa på högläsning av barnböcker istället. Den minimala bokpackning lyckades inte hålla sig fullt så minimal som det var tänkt, men hälften är faktiskt inte till mig. I övrigt tar jag med mig Kate Mortons I det förflutna som jag inte riktigt kommit in i än, Johan Theorins nya novellsamling På stort alvar och slutligen får jag erkänna att jag till slut inte kunde motstå David Lagercrantz bok om Zlatan trots ett tappert försök. Jag gillar verkligen David Lagercrantz böcker, men eftersom mitt intresse för fotboll och Zlatan är tämligen litet (tittar visserligen lite på fotboll vid stora mästerskap) så hade jag bestämt mig för att inte läsa Jag är Zlatan. Men till slut kunde jag inte motstå dragkraften i en tillgänglig David Lagercrantz-bok så jag lånade den på bibblan.

Inga kommentarer: