söndag 24 juni 2012

Midsommar

 Jag har tillbringat midsommarhelgen tillsammans med familjen och den minimala bokpackningen och det har varit en trevlig helg med varierande väder (ena stunden varmt, andra stunden kallt). Då jag till viss del börjat axla manteln som familjens grillmästare (i alla fall när pappa inte är där) så har jag lärt mig att grillresultatet blir bätte om man har ett glas vin och en bok till hands under själva grillningen. Med tanke på hur många vi skulle vara på en väldigt liten yta så fick jag mer läst än jag tänkt, högläsning av bilderböcker undantagna.

 Nästa generation visar prov på bra smak då hon körde omkring med Johan Theorins nya På stort alvar i en gammal dockvagn. Tidigare har vi haft högläsning av August Strindbergs En dåres försvarstal (även när det inte skulle sovas), så jag hyser hopp inför framtiden.

Inga kommentarer: