onsdag 18 december 2013

Den fjärde milleniumboken

Nu verkar det som att Stieg Larssons Milleniumserie får en fjärde del och uppdraget att skriva den har gått till David Lagercrantz, som senast skrev Jag är Zlatan. Jag vet inte vad jag tycker om den nyheten, jag var inte särskild imponerad av de tre första böckerna men är desto mer förtjust i David Lagercrantz. En sak som talar för boken är att Lagercrantz tidigare skrivit tre stycken deckare som var något snäpp bättre än mycket annat i den genren och att han har ett bra språk. Jag kommer att i vilket fall som helst att läsa boken när den kommer.

En sak som jag undrar över är när David Lagercrantz kommer att skriva den engelska kärlekshistorien och boken om pappa Olof Lagercrantz som han pratat om tidigare. Det är två böcker som jag heller skulle läsa.

Inga kommentarer: