måndag 9 december 2013

En liten rapport

Den känns som att det inte är mycket som gått min väg den senaste tiden, jag har inte fått de besked jag önskat angående en del vitt skilda saker, plus att det är en rad småsaker som inte gått min väg i vardagen (en del kan mycket väl bero på att jag den senaste tiden har haft svårt att gå och lägga mig i tid, vilket gjort att jag varit lite tröttare än vanligt). Nu hoppas jag på att den utdragna så kallade träckveckan är till ända.
 
Den här helgen har i alla fall varit trevlig. I lördags var jag, syrran och systerdotter A på Jamtlis julmarknad, vilket var väldigt mysigt nu när snön börjat komma och det var roligt att uppleva den med en fyraåring som inte alltid tyckte att samma saker som vi vuxna var intressanta. Jag kom hem med lite lokalt tillverkade godsaker och en traditionsenlig bit kolbulle i magen. Då A somnade på bussen efter ett par hållplatser så var nog besöket lagom långt. Annars så har jag tagit det välbehövligt lugnt i helgen, läst en del och blivit lite oproportionellt glad när jag kollade de nya böckerna på Storytel och hittade en ny bok inläst av Gerhard Hoberstorfer (en favorit bland dem som läser in ljudböcker, men som inte läst in så många böcker).

2 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Så jobbigt med såna perioder i livet då inget blir riktigt som man tänkt sig eller hoppats. Hoppas det vänder för dig snart, eller nu direkt.

Den läsande Kaninen sa...

Jag hoppas också att det vänder snart