tisdag 31 maj 2016

En enkät om lånade, bytta och fådda böcker

Den veckan har Kulturkollo tema Lånat bytt och fått, så den här veckoutmaningen är en enkät på samma tema.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?
Två stycken i pappersformat, plus några utlästa e-böcker som lånetiden inte gått ut på än

Vilken var den senaste boken du fick?
Jag får inte så mycket böcker, men när jag fyllde år i början av året så fick jag både Gånglåt av Elin Olofsson och Northanger Abbey av Jane Austen (efter att aktivt ha önskat mig båda).

Vilken var den senaste boken du gav bort?
När min moster fyllde år nu i veckan så fick hon i väntan på bojangles av Olivier Bourdeaut av mig

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?
Jag är dålig på att byta till mig böcker. Det finns visserligen en byteshylla på jobbet, men det är mest jag som ställer dit böcker och en av cheferna som bär hem dom.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?

Just nu läser jag Huset vid sjön av Kate Morton, som jag har fått som recensionsexemplar av Forum.

6 kommentarer:

FrökenChristina sa...

Jag har aldrig läst någon Morton. Är den du håller på med bra?

Boklysten sa...

Huset vid sjön är jag nyfiken på.

Monika sa...

Morton har jag tänkt läsa någon gång, har I det förflutna i hyllan :)

vadviläser sa...

Jag får inte heller böcker som present speciellt ofta. Så trist, jag älskar att få böcker!

Helena (Kulturkollo) sa...

Mycket bra födelsedagsskörd måste jag säga :-) Och Mortons senaste ska jag också börja läsa alldeles strax.

Lotten sa...

Gånglåt tyckte jag var fantastiskt bra!