söndag 20 augusti 2017

Uppdaterade bokhyllor

Som den bokälskare som jag är verkar det som att min boksamling har en tendens att växa hela tiden trots att jag inte tycker att jag köper särskilt många böcker och får inte så många recensionsex. Även om jag försöker hålla inflödet av böcker nere så blir det nu och då väldigt trångt i bokhyllorna. Jag har känt ganska länge att jag skulle behöva en till bokhylla, men har inte vetat vart den skulle få plats. När jag genom en mindre ommöblering lyckades hitta en plats för en till Billy-hylla passade jag på att köpa en när jag var på IKEA förra helgen. Min tanke om att det vore smidigt att montera hyllan i rummet där den ska stå fungerade tills jag insåg det mindre praktiska att montera en 2 meter hög hylla i ett rum som är cirka 2,5 meter brett när baksidan ska skjutas in i en skåra.
Med lite lirkande fick jag både baksidan och själva hyllan på plats.
När den nya bokhyllan var på plats började jag arbetet med att omorganisera alla böcker och jag kan svära på att böckerna tillfälligt förökar sig när de ska flyttas.
Resultatet blev bra och än så länge är det hyfsat luftigt i hyllorna
Framtiden får utvisa hur praktiskt det är att ha en hylla alldeles innanför balkongdörren.
En liten bokhylla passar bra för att samla de olästa böckerna (eller i alla fall de flesta av dem) på ett ställe.

Eftersom jag bor i en tvåa så finns det ett begränsat utrymme och nästa gång jag behöver fler bokhyllor behöver jag flytta till en större lägenhet. Alternativt bli hårdare på att rensa ut böcker.

2 kommentarer:

Madde sa...

Blev jättefint!

Bokprinsessorna sa...

Ser jättebra ut och jag vet exakt vad du menar, köper knappt böcker men ändå verkar de komma hem ändå :P

Ska bli så skönt att flytta för i den nya lägenheten kommer det bli en hel bokvägg och inte bara en futtig liten en som jag har nu på grund av platsbristen :D