torsdag 25 januari 2018

Helgfrågan v. 4

Det har blivit torsdag och dags för helgfrågan hos Mias bokhörna,

Vilken bok har fått ditt lägsta betyg?
Jag brukar inte sätta betyg på böckerna som jag läser, bland annat för att de flesta böcker jag skulle få en trea i betyg (och det känns som ett lite tråkigt betyg). De böcker som jag skulle ha gett riktigt lågt betyg brukar jag inte läsa ut. Det kanske inte är den som jag gett det lägsta betyget, men det är i alla fall en bok som jag inte tyckte om, är Camille av Pierre Lemaitre.

Bonusfråga: Vilken tv-serie tycker du är riktigt bra?

Just nu följer jag inte någon serie som jag tycker är riktigt bra, mina favoritserier är antingen mellan säsonger eller har slutat (som t ex Fröken Frimans krig). En serie som jag gillar och som går att se på TV4 play är Younger, om en frånskild 40-årig kvinna som när hon har svårt att få jobb låtsas vara 26 år.

14 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag måste nog erkänna att jag varken känner till bok eller tv-serie. Men då vet jag att boken inte är någon höjdare.

Bokdamen sa...

Känner till boken men har inte lockats till att läsa den. Fröken Frimans krig är en favoritserie! Den andra serien känner jag inte till.

Klimakteriehäxan sa...

Boken är obekant för mig, men fröken Friman och jag har en bra relation! :-D

Boklysten sa...

Känner inte till den boken och Fröken Friman har jag inte sett.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Frimans krig är bra

Monika sa...

Camille? Hmm, nu blir jag ju tveksam. Jag har köpt en av hans böcker, Alex, den hoppas jag är bra :)

[Anna] sa...

Ingen serie jag har hört talas om, Boken känner jag till men har inte läst, läste första delen men var inte riktigt sugen på att läsa Camille.

Evelina Nilsson sa...

Younger är jag nyfiken på!

Mrs Calloway sa...

Camille blev jag så besviken på. läste inte ens ut den. känner inte till din TV - serie

Annette sa...

Fröken Frimans krig var helt fantastisk, älskar att se kvinnohistoria skildrat på det sättet. Hoppas att det kommer en fjärde säsong om hur kvinnorna till slut fick rösträtt.

Lottens bokblogg sa...

Verkar som min lista på TV-serier jag är nyfiken på kommer att öka när jag läser de här inläggen...

Ewa K sa...

Fröken Frimans krig, absolut ... tänkte bara inte på den.

Åsa sa...

Känner varken till bok eller tv-serier, så himla dålig koll på just nyare tv-serier.

FrökenChristina sa...

Younger har jag sett reklam för och den verkar rolig om inte annat. Fröken Frimans krig är jag och mina elever rätt kära i. Okej, tjejerna i alla fall.