torsdag 9 augusti 2018

Helgfrågan v. 32


Det är torsdag och dags för helgfrågan hos Mias bokhörna, som den här veckan återgår till det vanliga efter några veckors sommarspecial.

Finns det några böcker som inte lämpar sig som ljudböcker?
Jag är inget större fan av ljudböcker, men tycker att inläsaren spelar en stor roll för hur bra ljudboken blir och därmed borde alla sorters böcker fungera med rätt inläsare. Dock har jag en känsla av att generellt sätt passar skönlitterära böcker bättre som ljudböcker än vad faktaböcker gör.

Alternativfråga: Hur har läsningen gått i sommar?
Läsningen har flutit på i sommar, även om det är först nu som jag gått på semester och semestern är den tid det blir mest läst för mig. Jag har inte heller kunnat sitta och läsa så mycket på balkongen som jag velat eftersom det varit för varmt där med eftermiddags- och kvällssol (förra sommaren kunde jag inte heller sitta där, men då var det för kallt).

Bonusfråga: Hur har sommaren varit?
Varmt ute och lite väl svalt inne på jobbet (förutom när ventilation stod helt still vissa dagar). Annars så har sommaren hittills mest bestått av jobb, även om jag nu har min första semestervecka. Det är också skönt att den extrema värmen har lämnat Jämtland så man orkar göra saker och slipper svettas konstant.

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Njut nu av din semester! Det blir nog både böcker och annat, får vi tro!

Lena sa...

Vi har också en balkong med eftermiddags- och kvällssol så jag hade nog aldrig stått ut där under sommaren. Har blivit inneläsning för mig.

Mrs Calloway sa...

har läst mycket ute i skuggan under ett träd. bra läs - och badsommar

Boklysten sa...

Skönt att ha semester nu, när den värsta hettan släppt, men måste ha varit rätt så hemskt att jobba när det var så otroligt hett.

Bokdamen sa...

Det är en bra tif för semester nu, lite svalare. Har min andra nu, första var betydligt varmare.

Cissi sa...

Skönt att du äntligen får lite semester.
Ja, olika inläsare fungerar olika bra på sorters böcker. Jag har vissa jag har svårt för men de fungerar ändå för vissa typer av böcker.

Åsa sa...

Här har extremvärmen ännu inte släppt sitt grepp, men till söndagen skall det visst bli bättre, ser fram emot det.

Villa Frejas bokblogg sa...

Åh vad härligt med semester. Trevlig läsning!

Mia Eggimann sa...

Sen semester men kanske med behagligare värme.

Hanneles bokparadis sa...

vi har precis börjat semester