måndag 29 oktober 2018

30 dejter på 30 dagar


Melissa, eller Bernie som hon kallas, lever en lugn tillvaro och jobbar som bibliotekarie på ett universitet. En dag sker ett frieri på biblioteket och när det blir viralt så är det inte själva frieriet, utan en bild på Bernie där hon himlar med ögonen och hon blir känd som ”Ogillande bibliotekarien”. Colin är journalist på en hipp nättidning och behöver ett scoop för att ha en chans att behålla sitt jobb. Han lyckas sälja in idéen om att göra en följetång där Bernie ska försöka hitta kärleken genom att dejta 30 män på 30 dagar.

30 dejter på 30 dagar av Sarah Title är en bok som har figurerat på mina sociala medier under sommaren och jag har tyckt att den verkar intressant och nu när den finns som e-bok på biblioteket och jag behövde en lite lättsammare bok att läsa så passade jag på att låna den. Det är en lättsam historia som visserligen är ganska förutsägbar när det gäller om och vart Bernie kommer att hitta kärleken. Även om det är roligt med en bok där det är en bibliotekarie som har huvudrollen så kan jag tycka att det är lite tröttsamt med berättelser där det enda en kvinna behöver göra för att hitta en man är att fixa frisyren, ta på sig lite tajtare kläder och börja sminka sig.

Inga kommentarer: