torsdag 3 januari 2019

Det kommande läsåret


Nu när 2019 har börjat är det högtid att börja fundera på om jag ska köra någon utmaning under det kommande året. Jag brukar inte ägna mig så mycket åt olika utmaningar eftersom jag föredrar att låta lusten styra min läsning, plus att jag vet av erfarenhet att det kommer att dyka upp nya böcker under året som kommer att tränga sig före alla andra böcker. På Goodreads har jag i alla fall satt målet att jag ska läsa 110 böcker under 2019.

Min största utmaning under året kommer nog att bli att få till den ultimata bokpackningen till min resa till Kuba som jag snart åker på. En tre veckor lång rundresa gör att det inte kommer att finnas jättemycket plats för böcker, men samtidigt så behöver jag en del böcker för att klara mig under resan. Målet är att hitta den perfekta blandningen med ganska tjocka, lättsamma böcker som pocket och e-böcker.

Inga kommentarer: