fredag 25 januari 2019

Från Noice till nu


När jag nyligen av en slump upptäckte att Peo Thyrén har skrivit en biografi och att det gick att förhandsbeställa den signerad kunde jag inte låta bli. Peo Thyrén är en artist som har en lång karriär bakom sig och var som tonåring med och grundande bandet Noice som blev stjärnor över en natt och hade massor av fans. När bandet splittrades i början av 1980-talet fortsatte Thyrén att skörda framgångar med band som Easy Action och Sha-Boom. Det är också Thyrén som skrev soundtracket till mitt liv under några år i början av 1990-talet. Sha-Boom var mina stora idoler under några år från det att jag upptäckte dem när de hade en hit med R.O.C.K. i slutet av 1980-talet och lite senare upptäckte jag Noice och hade även en LP med Easy Action där Tommy Nilsson sjunger. Thyrén har även skrivit låtar till andra som Lena Philipssons Dansa i neon och även haft framgångar med det kristna bandet B.I.G. och återupplivat både Noice och Sha-Boom.

Från Noice till nu är en biografi som Peo Thyrén skrivit själv och även om han är en duktig skribent så tycker jag att den hade vunnit på att någon annan hade hjälpt till att få en tajtare berättelse med en tydligare röd tråd. Peo Thyrén har definitivt levt ett intressant liv och har haft en lång och framgångsrik karriär som få kan mäta sig med. Det är ändå varit en intressant berättelse att läsa.

1 kommentar:

bloggbohemen sa...

Jag älskade R.O.C.K och kan fortfarande skråla med i refrängen utan problem! :)