onsdag 31 juli 2019

Juli - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juli och för en gångs märks det inte att så mycket att det varit månaden med min sommarsemester. Skillnaden är att jag i år inte tillbringade en vecka i en solstol och plöjde böcker, utan att jag var på en annan typ av resa där det inte fanns tid eller ork att läsa lika många böcker. Det har i alla fall varit en månad med en hög kvalitet på böckerna.

Historien om en anständig familj av Rosa Ventrella
Den tysta patienten av Alex Michaelides
Máni Steinn - Pojken som inte fanns av Sjón
Sommar på den lilla ön i havet av Jenny Colgan
Jag ska egentligen inte jobba här av Sara Beischer
Syskonen av Tessa Hadley
Dotterns berättelse av Armando Lucas Correa
Ormen i Essex av Sarah Perry
Jag borde egentligen inte prata om det här av Sara Beischer

Antal lästa böcker: 9         
Antal pappersböcker: 6
Antal e-böcker: 3
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2019: 3
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 1
Antal faktaböcker: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 6
Antal manliga författare: 3
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 9
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal böcker lästa på originalspråk: 2
Antal recensionsex: 1

Antal länder: 6 (Sverige, England, Island, Italien, Cypern, Kuba)

Inga kommentarer: