fredag 23 augusti 2019

Ett möte med David Lagercrantz

Tidigare i sommar hade Akademibokhandeln en tävling där man hade chansen att få läsa den sjätte delen i Milleniumserien innan alla andra och att få träffa David Lagercrantz för att prata om boken. Eftersom Lagercrantz har varit en av mina favoritförfattare sedan många år skickade jag in ett bidrag till tävlingen utan att tro att jag skulle ha en chans att vinna. Till min stora glädje och förvåning så var jag en av vinnarna!

Tanken var att vi skulle ha haft en vecka på oss att läsa boken för att kunna diskutera den, men eftersom böckerna kom fram sent (jag fick min dagen innan träffen) så hade inte alla hunnit läsa den så vi pratade inte så mycket om den nya boken. Vi var tio personer, David Lagercrantz och hans förläggare Eva Gedin som satt runt ett bord där David och Eva berättade lite om böckerna och dess mottagande, skrivandet och redaktörens jobb och vi fick ställa frågor.


Det var en väldigt trevlig kväll och efter samtalet ställde David glatt upp på bilder och signerade både nya och gamla böcker.




Dessutom så kom boken i en fin förpackning



Inga kommentarer: