söndag 1 december 2019

November - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden november, vilket har varit en speciell månad på flera olika sätt, både när det gäller läsningen och privat. Månaden började med att jag äntligen flyttade in i min nya lägenhet och läste ingenting den första veckan medan jag jobbade stenhårt för att komma i ordning. Jag har även att operera ena foten (för hallux valgus, så inget allvarligt) och tillbringade den två veckor långa sjukskrivningen med foten i högläge läsandes böcker blandat med lite filmer och serier på Netflix eftersom jag inte kunnat gå så långt i den ortopediska skon jag ska ha (och som inte är helt praktisk att ha utomhus när det är vinter).

Skiten av Ulla Donner
Den rödaste rosen slår ut av Liv Strömquist
Snösystern av Maja Lunde och Lisa Aisato
Djuren i Afrika av Erlend Loe
Mitt liv som råtta av Joyce Carol Oates
Genom dina ögon av Peter Høeg
Lanny av Max Porter
Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt av Gail Honeyman
Där kärleken bor av Agnès Ledig
Vi måste till jobbet av Pija Lindenbaum

Antal lästa böcker: 10
Antal pappersböcker: 10
Antal e-böcker: 0
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2019: 9
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 0
Antal faktaböcker: 0
Antal serier: 2
Antal kvinnliga författare: 7
Antal manliga författare: 3
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 10
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal böcker lästa på originalspråk: 3
Antal recensionsex: 2

Antal länder: 7 (Sverige, England, USA, Frankrike, Norge, Danmark, Finland)

1 kommentar:

Lena sa...

Ser ut som en trevlig hör du läst.