lördag 4 december 2021

Tebutiken på hörnet

 

På Spring Hill Square ligger Tebutiken på hörnet, en butik som både erbjuder nybakade kakor och bokrelaterade pappersvaror samtidigt om det är en plats som erbjuder omtanke och fristad från problem. Hit kommer en brokig samling av människor som behöver en nystart i livet och det uppstår en vänskap mellan dem. Mollys exman dyker oväntat upp igen för att ställa saker till rätta. Wills fru lämnade honom när hans företag gick omkull och han försöker plocka upp spillrorna av sitt liv. Carla är en nybliven, ung änka som precis upptäckt att hennes framlidne man inte var den hon trodde och hon måste hitta ett sätt att gå vidare i livet.

Tebutiken på hörnet av den brittiska författaren Milly Johnson är en bok som dykt upp i mitt flöde den senaste tiden och eftersom jag kände ett behov av en feelgoodberättelse, som dessutom har en lockande titel lånade jag den som e-bok på biblioteket. Det har tagit lite tid för mig att komma i gång med läsningen av boken av någon anledning, men när jag väl kom in i boken kunde jag inte lägga ifrån mig den. Det är en berättelse om vänskap, kärlek och andra chanser, och som till en stor del utspelar sig i en butik där jag antagligen skulle kunna göra av med alldeles för mycket pengar. För att vara ärlig så bjuder historien inte på särskilt många överraskningar och det mesta av handlingen går att räkna ut i förväg. Dock så får man en väldig trevlig underhållning under tiden som läsningen pågår, och det är verkligen inte det sämsta.

Inga kommentarer: