lördag 24 december 2011

Lucka 24 - Hanna

Jag tänkte att denna sista lucka i adventskalendern skulle visa hur det hela började en gång tiden. Min första bok är väldigt unik eftersom den bara finns i ett exemplar och gjordes till mig av mina föräldrar (när de fortfarande var pedagogiska enligt mamma). Boken är en enkel bilderbok för att öva på vad saker i hemmet heter foton av dem. Det är då jag som är på framsidan, jag är dock numera aningen större men byxorna har jag för mig finns kvar. Sedan är det kort på en betydligt yngre upplaga av mamma och pappa (pappa har fortfarande hår på huvudet). En nalle som inte riktigt är sig lik längre eftersom hon förlorat det mesta av både pälsen och stoppningen under de 32 år som gått, men hon är kvar än. I övrigt så är bollen kvar, sängen används av en annan familj nu för tiden, tallriken slängde jag i somras då den var både trasig och äcklig, skeden är kvar och muggen som avlutar boken vet jag inte vart den tagit vägen. Sammanfattningsvis kan man säga att det så här 32 år senare finns en del kvar från boken. Jag vet inte om det var den här boken som fick mig att bli en läsare, men den hjälpte säkert till i kombination med att det alltid funnits böcker hemma.

Inga kommentarer: