fredag 15 november 2013

Fredag utan jerka

Annika som har bokbloggsjerkan på fredagar har tagit en kortare timeout och då har Ewa K tagit initiativet att vi ska berätta om vår fredag.

Tja, egentligen så skiljer sig inte min fredag så mycket från de flesta andra vardagarna, men så här har i alla fall dagen sett ut. Det ovanliga är kokandet av saft och sylt,

06,30 klockan ringer, kliver upp, äter en lättare frukost, gör mig iordning, lyssnar lite på Morgonpasser i P3 under tiden
07,40 ca går till jobbet
08,00-16,30 jobbar, dricker några koppar kaffe, pratar och skrattar lite med kollegorna, lyssnar på lite podar med radioprogram (radion i min mobil har dålig täckning på jobbet, så jag föredrar att lyssna i efterhand) och lite musik.
16,30 går hem, köper en dörrmatta (något som jag borde gjort förra hösten då jag köpte skor med utfällbara broddar) och lite mat och fyra kilo socker på vägen hem.
17,30 ca börjar koka saft och sylt, gör iordning lite middag
18,00 ca mamma kommer förbi med lite bär som jag ska koka saft på imorgon och vi fikar lite
22,58 har tagit i tag med en anmälan som jag skrivit ihop och skickat iväg (idag är sista dagen, jag har vetat om det i typ en månad).
23,25 skriver klart det är inlägget
går och lägger mig

5 kommentarer:

Monika sa...

Safta och sylta? Det har jag aldrig gjort (dricker inte saft och äter inte sylt :)), men min mamma gjorde när jag var liten och dofterna minna jag tydligt.

Ewa K sa...

Det hände att jag saftade och syltade när barnen var små. Gott med hemmagjort.

Den läsande Kaninen sa...

Sylten är till mig, men saft dricker jag inte så mycket. Däremot så tycker jag om att koka saft, så jag kokar till familjen och släkten (de får lämna in bär)

Vargnatts bokhylla sa...

Hemmagjord saft och sylt låter gott! :)

Sara Pepparkaka sa...

Safta gör jag inte, men sylt och marmelad har det hänt att blir till hos oss.