måndag 19 februari 2018

Tematrio - Idoler

Den veckan har Lyrans tematrio ett lite annorlunda tema, idoler.
Berätta om tre nuvarande eller tidigare idoler!

En av mina största idoler inom litteraturen är den danske författaren Peter Høeg, vars böcker påverkade mig mycket i tonåren. För några år sedan lyssnade jag på honom när han besökte Internationell författarscen i Stockholm och fick ett par böcker signerade av honom (och han var supertrevlig).

Ett av mina favoritband är Manic Street Preachers, som jag lyssnat på sedan tonåren, och det är ett band som både gjort bra musik och som fått mig att upptäcka författare som Albert Camus och George Orwell.


Jag är även ett stort fan av den brittiska skådespelerskan Kate Winslet, som är en av sin generations absolut bästa skådespelerska. 

7 kommentarer:

Boklysten sa...

En bra trio!

Mrs Calloway sa...

Peter Høeg är jag inte riktigt förtjust i men desto mera i Kate Winslet! hon är suverän

Hanneles bokparadis sa...

Varierande trio.

Sanna sa...

Winslet är ju strålande!

Lena sa...

Varierad och bra trio.

Robert W sa...

Intressant blandning

Åsa sa...

Kate Winslet är den enda jag känner till av dessa idoler. :)