tisdag 24 april 2018

Nomineringarna till Årets bok


Idag presenterades de nominerade böckerna till Årets Bok 2018, ett pris om anordnas av Bonniers bokklubbar och där vem som helst gå in och rösta på sin favorit. Röstar gör man här.

Nej och åter nej av Nina Lykke
Kvinnan i fönstret av A J Finn
Den svavelgula himlen av Kjell Westö
Skrik tyst så inte grannarna hör av Karin Alfredsson
Koka björn av Mikel Niemi
Mitt hjärtas oro av Malou von Sivers
Husdjuret av Camilla Grebe
1793 av Niklas Natt och Dag
Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan
Mischling av Affinity Konar
Annabelle av Lina Bengtsdotter
Stanna hos mig av Ayòbámi Adébáyò

Än så länge har jag bara läst två av de nominerade böcker, Den svavelgula himlen av Kjell Westö och Stanna hos mig av Ayòbámi Adébáyò, och de var båda väldigt bra. Jag är även väldigt sugen på att läsa Nej och åter nej av Nina Lykke. Det återstår att se om jag kommer att läsa någon av de andra nominerade böckerna.

Inga kommentarer: