lördag 7 april 2018

Ragga som du shoppar


När Lovisa än en gång beklagar sig för sina vänner över att ingenting händer med Adrian, den enda ljuspunkten på det tråkiga jobbet i fritidsbutiken får hon rådet att börja ragga som hon shoppar. I en butik väntar man inte på att de snyggaste skorna ska komma fram till en, man går fram till dem och säger att ni ska följa med mig hem. Lovisa börjar närma sig trettio och vet inte vad hon ska göra med sitt liv, som verkar ha stannat upp eftersom hon känner sig lika talanglös som Kim Kardashian. Sedan är det hennes storasyster Olivia som verkar försvinna allt mer, de som tidigare varit så nära.

Ragga som du shoppar är en bok som jag blev intresserad av att läsa när det började dyka upp positiva omdömen lite överallt på sociala medier. Eftersom den fanns som e-bok på biblioteket var det bara att låna den och börja läsa. Jag hade fått för mig att det skulle vara en lättsam bok, men den har ett oväntat djup och har upp en hel del allvarliga ämnen. Det är en väldigt bra bok som blandar skratt med allvar. Det här är författaren Lin Janssons debutroman och jag kommer definitivt att läsa mer av henne i framtiden.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

kul ed göteborgskt, hämtat precis från biblioteket.

Malin sa...

Den ska jag nog försöka läsa! Tack för tipset :)