torsdag 5 juli 2018

Helgfrågan v. 27 Sommaredition.


Det är torsdag och dags för helgfrågan hos Mias bokhörna, den här gången är det en sommarspecial, som innebär att det kommer att vara samma frågor i några veckor nu över sommaren.

Vad läser du nu?
Just nu läser jag (för ovanlighetens skull) två böcker samtidigt, Plåtmannen av Sarah Winman och Jane Austens brev i översättning och sammanställning av Paulina Helgeson. Jane Austens brev är en bok som jag läst i till och från under flera månader, men nu har jag bestämt mig för att ta tag i den och försöker läsa några brev om dagen.

Bonusfråga: Har du något restips?
Den här veckans restips får bli Jämtland. Det är nämligen nu jag tycker att det är som vackrast i Jämtland med grönskan, Storsjöns blåa vatten, solen som strålar från en klarblå himmel och de ljusa sommarnätterna. Men det kan lika gärna vara 10 grader, regn och blåst i juli.

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Plåtmannen tyckte jag om, Jane Austins brev har jag inte börjat på än, Jämtland är fint på sommaren.

Bokdamen sa...

Plåtmannen är jag lite nyfiken på.

Tantaugusta sa...

Älskar svenska fjällvärlden!

Villa Frejas bokblogg sa...

Skulle verkligen vilja se mer av norra Sverige.

Robert W sa...

Vi åker en vecka till Jämtland som vanligt under semestern. Blir lite annorlunda den här gången, eftersom svärmor har flyttat in på ett äldreboende, så vi får försöka plocka ur hennes tidigare bostad.

Lena sa...

Plåtmannen är jag verkligen nyfiken på. Jämtland är fint. Där har jag sommarsemestrat flera gånger och vandrat i fjällen.

Mia Eggimann sa...

Nu har väl hela Sverige vackert väder och det var ganska länge sedan det var så. Jämland har jag inte varit i på sommaren.

Monika sa...

Plåtmannen har jag oläst i hyllan, hoppas få den läst nu i sommar.

FrökenChristina sa...

Jämtland låter trevligt. Plåtmannen har jag aldrig hört talas om.

Åsa sa...

Känner inte till dom boktitlarna. Mycket vackert i norra Sverige, bästa naturupplevelserna har jag haft med mig därifrån.

Klimakteriehäxan sa...

Austens brev vore kanske intressant läsning - är det det???

Mrs Calloway sa...

på sommaren vill jag inte lämna Sverige. Jämtland har jag varit i en gång. på sommaren. Austens brev och Plåtmannen låter som om det skulle gå bra att kombinera