torsdag 12 juli 2018

Helgfrågan v. 28


Det är torsdag och dags för helgfrågan hos Mias bokhörna, som nu har en sommarspecial med samma frågor under några veckor.

Vad läser du nu?
Just nu läser jag En sommar i Brighton av Lucy Diamond

Bonusfråga: Har du något resetips?
Veckans resetips får bli en storstad, nämligen den spanska huvudstaden Madrid. Jag var till Madrid ifjol och blev förtjust i staden. Även om det är en storstad så är de centrala delarna av staden väldigt promenadvänliga och om man blir trött i fötterna och upptäcker att man är väldigt långt från sitt hotell är det bara att hoppa på tunnelbanan. Det finns även gott om grönområden och stora parker där madridborna hänger och umgås.

11 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

har aldrig varit i Spanien, En sommar i Brighton låter som en trevlig bok, där har jag varit en gång.

Mia Eggimann sa...

Det låter som ett toppenresmål. Boken vill jag läsa så småningom.

Bokdamen sa...

Boken låter mysig. Brighton tycker jag mycket om, varit där flera gånger.

Robert W sa...

Jag har inte varit i Spanien, om man bortser från en vecka på Mallorca och det tycker jag inte räknas riktigt. Madrid skulle vara roligt att besöka.

Klimakteriehäxan sa...

Lucy Diamond är väl en modern storsäljare, eller hur?

Lottens Bokblogg sa...

Vi var en vecka i Madrid i början av 90-talet och hälsade på spanska vänner. Sen dess har jag inte varit där!

Mrs Calloway sa...

har inte läst något av Lucy Diamond. Madrid skulle jag gärna åka till. även Barcelona för den delen

Boklysten sa...

Madrid skulle jag vilja besöka.

FrökenChristina sa...

Barcelona står som nummer ett i Spanien. Det är för la sagrada familia-katedralen.

Åsa sa...

Madrid låter lite på det viset som London då, där promeneras ju också en himla massa. ;)

bloggbohemen sa...

Madrid verkar värt ett besök! Man hör mest talas om Barcelone, som av någon anledning inte lockar mig alls. Madrid får jag kolla upp istället!