tisdag 30 april 2019

Sammanfattning april


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april och det har varit en månad som har präglats av nya böcker, både från biblioteket och några recensionsböcker. Det har även råkat bli så att jag under månaden har läst tre biografier om helt olika livsöden, men inget av dem har haft ett vanligt liv.

Drottningsylt av Josefin Johansson
Kurtisanen av Anna Laestadius Larsson
Remembering Che - My life with Che Guevara av Aleida March
Minoritetsorkestern av Chigozie Obioma
Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg
Regnmannen av Jonas Karlsson
En gentleman i Moskva av Amor Towles
Jag är, jag är, jag är ett hjärtslag från döden av Maggie O'Farrell
Det vackra mysteriet av Louise Penny
Allt jag fått lära mig av Tara Westover
Ett system så magnifikt att det bländar av Amanda Svensson
Sekreteraren av Renée Knight

Antal lästa böcker: 12       
Antal pappersböcker: 7
Antal e-böcker: 5
Antal böcker utgivna 2019: 9
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 1
Antal faktaböcker: 4
Antal poesi: 0
Antal kvinnliga författare: 9
Antal manliga författare: 3
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 11
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 4
Antal recensionsex: 3

Antal länder: 6 (Sverige, USA, England, Irland, Kuba Nigeria)

Inga kommentarer: