torsdag 30 juli 2020

En oväntad förälskelse


En oväntad förälskelse den andra (av åtta) fristående delen i Julia Quinns serie om syskonen Bridgerton och deras äventyr på äktenskapsmarknaden. Den här gången är det den äldste i syskonskaran, Anthony, som har bestämt sig för att det är dags att stadga sig efter att ha levt som en rumlare. Anthony har siktet inställt på en vacker ung dam, Edwina, men hennes äldre, rekorderliga syster Kate har bestämt sig för att se till att det inte blir något bröllop. Från den första gången som Anthony och Kate träffas så irriterar de sig på varandra. Boken utspelar sig 1814, men karaktärerna känns moderna, vilket inte riktigt fungerar för mig. Berättelsens upplägg är så pass lika från den första boken, En annorlunda allians (som jag tyckte var helt okej), att det känns som en mall som kommer att återkomma i alla fall majoriteten av de följande sex delarna. Eftersom jag inte var så förtjust i den här boken ska jag försöka komma ihåg det om jag skulle känna för att läsa fler delar i serien.

Inga kommentarer: