söndag 5 juli 2020

Årets bästa böcker hittills

Nu har halva läsåret 2020 gått och jag tänkte att det vore på sin plats att göra en snabb sammanfattning av de bästa böckerna som jag har läst hittills i år. I vanlig ordning presenteras de i den ordning som jag läste dem.

Min syster, seriemördaren av Oyinkan Braithwaite 
Framtidens arab - En barndom i Mellanöstern del 1-3 av Raid Sattouf
Att skörda ben av Edwidge Danticat
Om det inte vore för dig av Delphine de Vigan
Natt i Caracas av Karina Sainz Borgo
Längtans latituder av Shubhangi Swarup
Jag ser allt du gör av Annika Norlin
Ödesmark av Stina Jackson
Bekännelsen av Jessie Burton
Min alltför vackra syster av Rosa Ventrella
Säg inget om Lydia av Celeste Ng
Rodham av Curtis Sittenfeld

Jag har hunnit med att läsa en hel del bra böcker i år och de har kommit från flera olika delar av världen, en del av dem från områden som jag inte tidigare har läst böcker från.

1 kommentar:

Lena sa...

Ödesmark gillade jag också. Ser flera där som jag också vill läsa.