tisdag 27 april 2021

Årets bok - de nominerade titlarna

 

Idag släpptes de nominerade titlarna till Årets bok, ett pris där vinnaren röstas fram av läsarna. Årets 12 nominerade titlar är:

 Amerikansk jord av Jeanine Cummins

Brinn mig en sol av Christoffer Carlsson

De kapabla av Klas Ekman

Flickan som fick en röst av Abi Daré

Hoppets tåg av Viola Ardone

Je m’appelle Agneta av Emma Hamberg

Rotvälta av Tove Alsterdal

Samtal från en ängel av Guillaume Musso

Shuggie Bain av Douglas Stuart

Stöld av Ann-Helén Laestadius

Vänligheten av John Ajvide Lindqvist

Älskade barn av Ashley Audrain

Jag har läst fem av de nominerade titlarna och av dem har jag gillat tre (Brinn mig en sol av Christoffer Carlsson, Flickan som fick en röst av Abi Daré och Shuggie Bain av Douglas Stuart) och inte varit så förtjust i två (Rotvälta av Tove Alsterdal och Vänligheten av John Ajvide Lindqvist). Utöver det har jag burit tillbaka en till biblioteket utan att läst den pga många böcker med kort lånetid (Amerikansk jord av Jeanine Cummins) plus att jag har reserverat en på bibblan (Je m’appelle Agneta av Emma Hamberg)

Röstar gör man här

Inga kommentarer: