söndag 20 februari 2022

Obloggade böcker

Det är inte alltid som jag vet vad jag ska skriva när jag har läst ut en bok och det blir inte att jag skriver om dem. Det är egentligen ganska sällan det händer, men den senaste tiden har det råkat bli så att jag har läst flera sådana böcker. Det händer oftast när jag har läst en diktsamling eller en novellsamling (och den senaste tiden har jag läst ovanligt många diktsamlingar).
 
De böcker som jag har läst i år och som jag inte skrivit om är diktsamlingarna,
Meadowlands av Louise Glück
varv av Niko Erfani
Om dom vänder sig mot oss av Fatimah Asghar
Karons tunnelbana av Ida Linde
 
Antologin,
För kärlekens skull - en romantisk antologi av Laura Stoddart (red)
 
Novellsamlingen
Små dygder av Natalia Ginzburg
 
Och en mejlkonversation från pandemins början
Trots allt av Ferdinand von Schirach och Alexander Kluge

Inga kommentarer: