tisdag 17 juli 2012

Då har det hänt

Min reservationslista på biblioteket är tom och det känns helt ok, trots att jag tidigare känt mig nervös för att ställas inför en tom reservationslista. Anledningen till att den är slutligen blivit tom är för att jag efter mycket velande fram och tillbaka till slut bestämde mig för att förhandsbeställa den första delen i Jonas Gardells nya trilogi Torka aldrig tårar utan handskar 1. Kärleken. Jag har dessutom för en gångs skull valt att betala för frakten så att paketet kommer fram så fort som möjligt eftersom boken släpps samma dag som sätter mig på tåget söderut (eller snarare lägger mig eftersom det är ett nattåg som går 23,33). Det skulle inte vara helt fel att få med sig en sprillans ny bok på semestern. Dessutom så är det en ypperlig anledning till köpa de andra delarna när de kommer ut. Den tomma reservationslistan på biblioteket kommer med all säkerhet att fyllas på igen när höstens nyheter kommer.

Inga kommentarer: