fredag 6 juli 2012

Kokboksvinst

I samband med bokrean i vintras så införde jag ett inköpsstopp på kokböcker eftersom jag redan har alldeles för många kokböcker som inte används särskilt ofta. Inköpsstoppet fungerade ganska bra och jag handlade bara en kokbok istället för tre fyra stycken, som det lätt kan bli under en bokrea. Ett sätt att komma runt inköpsstoppet är att vinna dem istället. Så för ett par veckor sedan tävlade jag hos Boktipset för att vinna Paolo Robertos Italiensk bondmat och Lisa Lemkes Till sommaren. Då jag inte sett någon presentation av vinnarna så blev jag minst sagt glatt överraskad när det låg ett paket med de båda böckerna på hallgolvet när jag kom hem från jobbet. Nu återstår det att bestämma vilka recept som ska provlagas ur böckerna (jag har nämligen en egen regel om att jag måste laga minst en rätt ur varje kokbok som jag införskaffar.)

Inga kommentarer: