måndag 9 juli 2012

Ett år av magiskt löpande

Som jag skrivit tidigare så har det gått trögt med läsandet den senaste tiden, men en bok har jag i alla fall lyckats läsa en bok den sista tiden. Ett år av magiskt löpande av Kenneth Gysing fick jag tidigare i år och eftersom den handlar om löpning så gav jag bort den till pappa, som dock lämnade tillbaka den. Då jag efter att boken legat och samlat damm under några månader så plockade jag till slut upp den och började läsa i den (som av en händelse i samband med att jag bestämde mig för att börja träna). Kenneth Gysing jobbar som redaktör för tidningen Runner’s World, där han även skriver krönikor. Det är en del dessa krönikor som är samlade i Ett år av magiskt löpande och handlar om Gysings passionerade förhållande till löpning och vi får följa med på träningar både ute och på gymmet, tävlingar och även när dagisbacillerna sätter stopp för löpningen. Krönikorna är skriva med en stor portion humor och är inspirerande så att det nästan är så att jag vill snöra på mig skorna och börja träna för ett maraton (och jag springer aldrig ett steg i onödan, då jag föredrar snabb gång). Kenneth Gysing har med sin bok givit mig lättsam och humoristisk läsning när jag behövde det som bäst, men nu kommer jag att ge vidare boken till en kollega som nyligen tagit upp sin löpträning.

Inga kommentarer: