söndag 29 juli 2012

Semester

Nu har äntligen semestern börjat och imorgon är det dags för en tur söderut och jag har som den boknörd jag är så har planeringen av den viktigaste delen av packningen börjat (resten hinns med senare). Den preliminära högen blev åtta böcker (inklusive Brott och straff som jag ger upp för tillfället då jag inte kommer någonstans i den), plus att Jonas Gardells nya bok som jag förhandsbeställt bör komma fram imorgon innan tåget går. Eftersom jag bara ska vara borta i fem dagar och kommer att ha ganska lite tid för läsning då jag har en del planerat så får jag nog försöka välja ut några titlar. En heldag kommer att tillbringas på Skagens Museum (för att titta på en special utställning om/med min favoritkonstnär Peder Severin Krøyer) och sedan blir det umgänge hos kusinen med make. Det ska i alla fall bli skönt att åka bort ett tag och se lite annat. Jag återkommer med en läsrapport när jag är hemma igen.

Inga kommentarer: