fredag 19 oktober 2012

Bokbloggsjerka 19 – 22 oktober

Den här veckans Bokbloggsjerkan är lite knepigare än de två senaste.

Finns det någon bok/författare/karaktär som har inspirerat dig så pass mycket att du har bytt yrke, skaffat dig en ny hobby eller tagit ett kliv ut i det okända på annat sätt?

Nej, det finns ingen enskild bok eller författare som har inspirerat mig till några stora förändringar i mitt liv. Däremot så tror jag att de böcker som jag läst genom åren har bidragit till att göra mig till den jag är idag.

7 kommentarer:

Lena sa...

Ja böcker påverkar oss på både det ena och det andra sättet.

Dola sa...

Bläckhjärta var en bok som påverkade mig så att jag började läsa, främst fantasy böcker...

Monika sa...

Ja, helt säkert skulle jag inte vara den jag är i dag om jag inte hade läst de böcker jag läst.

Boklusen sa...

Ja, visst formas man och utvecklas av det man läser. Precis som man gör av relationer i verkliga livet.

Helena sa...

Ja så kan man såklart se på det hela.

Anonym sa...

Håller med dig till 100 procent!

Cattansstrofvy sa...

Visst blir vi påverkade, vare sig vi minns det eller är riktigt medvetna om det.