torsdag 24 oktober 2013

Bibliotekslogik

 
Det känns som att jag väntat länge på att Kodnamn Verity av Elizabeth Wein ska komma till biblioteket så att jag kan låna den, jag har trots allt varit den enda i reservationskön. Då jag har hört en del positivt om boken så ser jag fram emot att få läsa den. När jag idag äntligen kunde hämta upp Kodnamn Verity, så stannade jag till vid nyhetshyllan och där hittade jag Tio saker som jag lärt mig om kärlek av Sarah Butler, en bok som jag blev lite intresserad av när jag såg ett repotage om den i Babel härrom veckan. Som tur var gick jag inte längre in i biblioteket, för då hade jag mycket väl kunnat kommit ut med ännu fler böcker. Det kanske inte låter så mycket att komma hem med två böcker istället för en, men just nu känns det som att högen med olästa böcker bara växer och jag hinner inte läsa som jag skulle vilja. Jag föredrar att läsa en bok i taget, men just nu ägnar jag mig åt slalomläsning och har flera böcker på gång.

1 kommentar:

Carro sa...

Går ju knappt att försöka att komma ut med endast en bok från biblioteket ;)