lördag 19 juli 2014

Den franske bagaren

Egentligen så har jag infört ett köpstopp på kokböcker för mig själv eftersom det börjar bli väldigt trångt i hyllan i köket. Men när jag idag var på stan så råkade jag spontanhandla Sébastien Boudets Den franske bagaren när jag egentligen skulle se om de hade en helt annan kokbok till mamma. Den kostade endast 99 kronor, vilket kändes som ett bra pris, och när det visade sig att jag hade lite återbäring på coop-kortet så blev det ett ännu bättre pris. Det är en mysig bok med recept på både bröd, mat, kakor och desserter och det mesta tar i alla fall två dagar att göra. Efter att ha bläddrat igenom boken och läst lite här och där så känns det mer som en mysig bok än en bok som jag kommer att laga en massa ur. Fast jag är lite nyfiken på hur pannkakor blir när smeten får dra över natten och det finns en lammstek som verkar väldigt intressant.

Inga kommentarer: