lördag 1 november 2014

Oktober - en sammanfattning

Det har blivit dags att summera läsmånaden oktober och det har varit en bra månad med många bra böcker. Höstens tema med tegelstenar har fortsatt med tre stycken den här månaden (Oates, Nesbø och Sandberg). Även om det varit en väldigt hög kvalitet på böckerna den här månaden så har ändå Kristina Sandbergs Liv till varje pris varit snäppet bättre än de andra. Eftersom det för min del känns som att oktober pågått i en evighet så känns det skönt att äntligen få vända blad i almanackan.

Karthago av Joyce Carol Oates
Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman
Jag skulle vara din hund (om jag finge vara i din närhet) av Anneli Jordahl
Sonen av Jo Nesbø
Hägring 38 av Kjell Vestö
Liv till varje pris av Kristina Sandberg
Britt-Marie var här av Fredrik Backman

Antal lästa böcker: 7
Antal papperböcker (inkl e-böcker): 4
Antal ljudböcker: 3
Antal deckare: 1
Antal böcker utgivna 2014: 4
Antal kvinnliga författare: 3
Antal manliga författare: 4
Antal recensionsex: 2
Antal böcker lästa på svenska: 7
Antal böcker lästa på originalspråk: 5

Antal länder: 4 (Sverige, USA, Finland, Norge)

1 kommentar:

Lena sa...

Ja 7 böcker är ju riktigt bra. Båda böckerna av Backman skall jag läsa framöver.