torsdag 6 november 2014

Kokbokslängtan

Det har börjat dyka upp kataloger med vårens böcker hos olika bokförlag och den bok som hittills väckt störst intresse hos mig är den här gången är en kokbok (trots mitt generella kokboksinköpsstopp). Jag har under några år letat efter en svensk utgåva av den amerikanska kocken Julia Childs Det goda franska köket, men har bara hittat svindyra begagnade exemplar. Till min stora glädje så kommer den nu i nyutgåva hos Wahlström & Widstrand och jag längtar redan till april då den släpps, Det är 720 sidor med grundläggande recept där det enligt beskrivningen finns brödbak i 34 steg och 12 sidor om omelett. Jag längtar efter att få hänge mig åt fransk matlagning under våren.

Det kan för övrigt hända att intresset för boken väcktes av filmen Julie & Julia med Meryl Streep.

Inga kommentarer: