lördag 26 december 2015

20 snabba om julen

Linda på enligt O har satt ihop en enkät med 20 snabba frågor om julen, vilket känns alldeles lagom att ägna sig åt så här på annandagen.

Tomten eller Grinchen? Jag tycker att det är mysigt med julen och tomten
knäck eller ischoklad? Om jag måste välja, annars så äter jag helst annat godis
lussekatt eller pepparkaka? En stor favorit så här års hos mig
Karl-Bertil eller Kalle? Föredrar helt klart Karl-Bertil
marsipangris eller julskinka? Kan inte äta marsipan, men brukar äta lite julskinka varje jul
julmord eller julmys? Julen ska vara mysig
boken eller filmen? I princip alltid
hundöra eller bokmärke? Använder något i lagom storlek som finns i närheten
morgonpigg eller nattuggla? Föredrar att få sova ut på morgonen
julmust eller glögg? Tycker lite minde illa om glögg, dricker helst inget andra saker
Downton eller Bullerbyn? Älskar Downton
Ove eller Obi-Wan? Ska till och med se Ove på bio i helgen
Gina eller Arne? Heja Gina!
Modig eller Fröken Friman? Har bra sett Fröken Friman, men det är en stor favorit
ljudbok eller e-bok? Jag kommer inte riktigt överens med ljudböcker
regn eller snö? Allt blir lite ljusare och fräschare med snö på vintern
Håkan Hellström eller Bruce Springsteen? Har ingen relation till någon av herrarna
kokbok eller bakbok? Lagar mer mat än jag bakar, fast jag gillar båda
en i taget eller slalomläsning? Helst, fast inte alltid
amaryllis eller hyacint? Tycker inte om blommor, och det är ömsesidigt för inget överlever hemma hos mig

amaryllis eller hyacint? Båda är fina, men jag älskar verkligen hyacinter.

Inga kommentarer: