söndag 23 juli 2017

Veckans läsning

I måndags lade jag upp den här bilden på Instagram med veckans läsplanering som en del i #miasinstasommar, med kommentaren om att den är helt orealistisk (särskilt med tanke på att jag jobbar heltid). Nu har det visat sig att högen inte var fullt så orealistisk som jag trodde, eller ja, det beror på hur man ser det. Jag har läst ut Sleeping in the ground av Peter Robinson (som jag hade hunnit halvvägs i) och Pyongyang av Guy Delisle (seriealbum är tacksamma eftersom de är snabblästa). Tea party av Nancy Peña och Norse mythology av Neil Gaiman kände jag att de inte passade mig så de lämnade jag tillbaka olästa till biblioteket. Däremot så har jag hunnit läsa ett till seriealbum av Guy Delisle, Shenzhen – a travelouge from China
Hur har det då gått med Hanya Yanagiharas tegelsten Ett litet liv? Jo, det har gått bra och jag har under helgen läst nästan halva boken och jag tycker att den är helt fantastisk. Det är också en bok som måste få ta lite tid känner jag, så jag hinner bearbeta den.

Inga kommentarer: